En toen weer terug naar Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu En toen weer terug naar Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu

En toen weer terug naar Sydney!

Door: Lotte Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hoe de reisplanning van mir en mij eruit zou gaan zien na januari was tot de 25e nog een mysterie. Maar op die dag kreeg ik een mailtje van Sarah of ik zin had om nog een paar weken te komen werken, en Miriam kreeg een mail van school met de vraag of ze snel terug zou/wou komen, want in dat geval hadden ze een baanaanbod voor haar! Het is natuurlijk helemaal super als je in deze tijden zo een baan aangeboden krijgt. Na goed overlegd te hebben met elkaar hebben we afgesproken dat Miriam zo snel mogelijk terug naar nederland gaat vliegen, en ik naar Geurie ga en gewoon volgens de originele planning eind maart terug vlieg.
Of ik dat niet vervelend vind? Nee hoor, ik ben een grote meid en kan mezelf prima redden ;-). Ik heb er wel zin in om nog een paar weken te werken, misschien maak ik op de terugweg nog een stop in de blue mountains, ga ik nog een weekje naar leconfield en heb ik nog een paar dagen in Sydney.

Aan de hand van deze plannen hadden we bedacht om in een week-anderhalf terug te rijden naar sydney via een iets andere weg dan dat we op de heenweg hadden gereden. De eerste dag zijn we Atherton gereden, omdat we de Atherton tablelands nog wilden zien. We zijn via de watervalroute gereden en hebben hier drie mooie watervallen gezien, waaronder de Milaa Milaa falls. Het natuurgebied waar we doorheen kwamen was erg mooi, en er waren veel bergweggetjes. Ik leer hier wel nieuwe dingen qua autorijden, leuk :-). We hebben een paar uur door de tablelands gereden en, omdat ik wel erg lekker aan het rijden was, hebben we ook nog eens bijna de hele afstand naar Townsville afgelegd. Achteraf hebben we eens uitgerekend hoeveel kilometer we eigenlijk hadden gemaakt, toen bleek dat ik onbewust al bijna 500 km had gereden en dat we al een dag op ons schema voorlagen.

Op dag 2 hebben we ook flink wat kilometers gemaakt. We hadden voor een inlandse route gekozen. Deze weg bleek erg lang, recht en leeg te zijn. Het had voor mij heel veel weg van de outback, met als enige verschil dat het groen was langs de weg. Groot voordeel was dat hier geen roadworks waren, die ons op de heenweg heel erg veel tijd hebben gekost.

Op dag 3 hoefden we nog maar 600 km te rijden naar Kenilworth, waar we volgens onze planning pas drie dagen later zouden aankomen. Halverwege de middag waren we er al. Herkennen jullie het plaatsje nog uit een eerder verhaaltje? Hier woont Darren de digeridoomaker. Ik wou hier op de terugweg graag langs rijden, om hem een dag te helpen met het maken van dige's. We kwamen dus onaangekondigd aan, maar we werden met super veel enthousiasme ontvangen. Echt heel leuk. We hebben hier een beste berg digeridoo's van de bast ontdaan, kregen eten en een slaapplaats, en Darren heeft ons meegenomen naar een paar van de mooie plekjes in de omgeving om te zwemmen met de kids. Echt goede mensen, en heel fijn om een paar dagen mee door te brengen.

Maar we hadden een planning, dus op dag 5 ging de reis verder via een ontbijtstop in Noosa naar Port Macquire. Hier hebben we op onze eerste en enige betaalde camping geslapen omdat we geen plekje konden vinden. Hier hebben we onder de sterren geslapen, dat was warm zat en makkelijk :-D.

De volgende morgen zijn we eerst naar de big banana geweest. Miriam en bananen... nouja het ging heel australië van ba-ba-ba-ba-nanana. :-D en een bananengek mag de big banana niet overslaan! Na een heerlijke bananensmoothie zijn we bijna helemaal tot sydney gereden. In een van de voorsteden hadden we een zelf was-en-zuigstation gevonden, waar we de auto verkoopklaar hebben gemaakt. En toen hebben we nog een allerlaatste nachtje in de auto geslapen.

De volgende dag heb ik de laatste kilometers naar sydney gereden, en toen nog een heel stuk door de drukke staten naar ons hostel waar we de auto in de garage mochten parkeren. Een hele uitdaging zo van de hoofdweg een steegje en de garage in. Nou, doe mij maar een koekblikje!
Toen we gesettled waren, hebben we de bus naar de city gepakt. Hier hebben we Paddy's market ontdekt. Dit is een hele grote onoverzichtelijke markt, maar met wel hele mooie prijzen :-D. Hier hebben we ons een hele tijd vermaakt, totdat het tijd was om terug te gaan naar het hostel.

De volgende dag zijn we de hele dag op zoek geweest naar een koper voor ons fijne autootje, maar niemand wou hem hebben. Dus we hebben hem voor weinig aan een dealer verkocht, maar we hebben er veel plezier van gehad dat is het belangrijkste!

En toen hadden we nog één laatste dag over. Onze planning was om naar het strand te gaan, maar we zijn nederlands dus, misschien raad je het al, het regende. Maar we hebben toch een toffe dag gehad en hebben door de stad gestruind, koffie gedronken, er zijn uit eten geweest en hebben de dag natuurlijk afgesloten met een.... party!!!

Ja, het was gezellig om samen rond te reizen. Maar aan al het goede komt een eind.... maar voor mij nog even niet! Ik ben onderweg naar Geurie, en Miriam vliegt met een paar dagen naar huis. Ik ben benieuwd wat ik nog ga meemaken in mijn laatste weken in Australië.


  • 06 Februari 2014 - 06:51

    Miriam:

    Hahaha moet jij eens raden..., welke advertentie er onderaan je blog staat op dit moment.... Jup: sell your car today! Noooooooo trauma's! (jajaa ook aan skippy, I know:-p)

    Maar ik vond het ook enorm leuk samen te reizen lotje! We hebben een mooie tijd gehad en veeeel gezien! Ik mis je al wel hoor, want waarschijnlijk raad je het al... Ik zit langs het water, geen idee waar ik ben dus jup, ik ben weer verdwaald (A)

    Heel veel plezier met de knollies, 2x kijken welk paard je eigenlijk opgezadeld hebt en we zien elkaar snel weer!
    Xxxxx liefs! Je (ex :-() reisbuddy!

  • 06 Februari 2014 - 10:31

    Paps:

    Wat weer een geweldig verhaal. Ik zou ik niet zijn als ik niet zou zeggen dat je ook even de tijd had kunnen nemen om de auto te verkopen, maar goed, weg = weg! leuke terugrit dus. Vermaak je in Geurie, kijk uit voor slangen!

    groet, paps. (vanachter een werkburo, kijkend naar de door de wind voortgestuwde wolken.....)

  • 06 Februari 2014 - 19:44

    Jan:

    Hoi Lotte,

    Zo snel kan ik ook niet reageren. Twee verhalen achter elkaar. Maar het is duidelijk dat je je prima vermaakt. En nu alleen in dat grote land, spannend..... Nog enige kans dat je nog naar de westkust van Australië gaat of naar Tasmanië? Heel veel plezier en ik wacht weer op het volgende verslag.

    Groeten, Jan.

  • 01 Maart 2014 - 20:33

    Jan:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven!!
    Lotte, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Happy birthday, down under ;-)

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 6599

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 28 Maart 2014

Mijn reis down under

Landen bezocht: