Sydney tot Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu Sydney tot Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu

Sydney tot Airlie Beach

Door: Lotte Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Hai allemaal!

Op dit moment zijn we met zijn drieën van Sydney naar Cairns aan het reizen. De eerste dagen hebben we al hele bijzondere (gratis) kampeerplekjes gehad: middenin tussen hele hoge bomen in een nationaal park, bij iemand op het erf, langs een riviertje in de bergen en bij een kreekje middenin een regenwoud, om zo maar even wat te noemen.
Deze plekjes zijn erg mooi, alleen moeten we wel heel goed opletten voor slangen, spinnen en alle andere dieren die australië rijk is. Kamperen is leuk om te doen, en je ziet zoveel meer van het land. Als we zo aan het rijden zijn is het makkelijk om even een touristdrive te pakken, waardoor je op erg mooie plekjes komt.

Elke dag zien of doen we wel iets wat de moeite van het vertellen waard is, maar ik zal jullie geen drie kantjes te lezen geven ;-) Dus hierbij een selectie.

De natuur waar we doorheen reizen is heel variërend, en op elk plekje zien we wel weer iets moois. We reizen van het droge naar het natte, en dus van dor naar groen. De ene dag rijden we langs de witte kust met zijn helder blauwe zee, en de volgende door de bergen of over de door heuvels omgeven landerijen.

We zijn binnen een week van Sydney naar Brisbane gereden. Hier zijn we een paar dagen geweest, waarin Daan en ik nog wat meer kilometers hebben gemaakt om de dierentuin van Steve Irwin te bekijken, Australia Zoo. Dat was wel een leuk uitje. Een heel andere dierentuin dan in Nederland met heel veel krokodillen.

Miriam haar verjaardag hebben we gevierd met een wandeling door D'arqullair national park, een ritje naar de lookout over Brisbane en een etentje in de bar van ons hostel. Dit was een noodplan gezien haar "verjaardagsuitje", een tripje naar North Stradbroke, niet dit kon gaan omdat dit eiland in de brand stond. Tja, ongeluk kun je hebben nietwaar?

We hebben in Kenilworth een digeridoo maker ontmoet die ons zijn werkplaats heeft laten zien, en ons en lesje digeridoo spelen heeft gegeven. Moeilijk! Maar erg leuk.

We zijn ook naar Fraser Island geweest, het eiland van de Dingo. Hier hebben we twee dagen in een 4wd tourbus rond gereden en dat ging met 80 km/h over het langste zandstrand van de wereld, wel even wat anders dan het spelen met de suzuki in een zandgat (;-) sorry pap!). We hebben hier prachtige dingen gezien: van de spetterende cgampagnepools tot stille regenwouden, en van door de wind uitgegraven meren tot heldere kreekjes die je laten denken dat je bij centerparcs in de stroomversnelling ligt. En we hebben natuurlijk ook Dingos gespot.

En na dit vervelende reisje hebben we nog zo'n vervelend reisje moeten maken: een drie daagse snorkel- en duikcruise langs de whitsunday eilanden! Wat is dat een gigantisch mooi tropisch gebied. Helder blauwe wateren, waarin je met wilde zeeschildpadden mee kon zwemmen, en waarin erg mooie vissen hun schuilplaats zoeken in het koraal van het inner barrier reef. Één van de hoogtepunten was Whithaven beach, het witste en fijnste zandstrand ter wereld. Hier hebben we ook bij pijlstaartroggen in het water gelopen. Het is wel heel gaaf om al deze dieren in het wild te spotten!

Maar ik zal maar snel stoppen met schrijven voor dit keer, het verhaaltje is weer lang genoeg. Maar ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik wel geniet van deze "vakantie" binnen mijn backpackersavonturen :-D.

  • 21 Januari 2014 - 19:06

    Jan:

    Hoi Lotte,

    Wat heb ik eenl medelijden met jou, al die vervelende reisjes ook. Ik kan me wel voorstellen dat je verlangt naar het natte, gure Nederland.
    Ben je ook nog in het beroemde Gold Coast geweest? Je gaat nu aardig naar het noorden van Australië. De Great Barrier Reef komt in zicht. Cairns heb ik wel van gehoord. Daar werd tot een paar jaar geleden de mooie serie Sea Patrol opgenomen. Misschien zie je er nog wat van. Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Je moet er zeker nu wel een paar honderd al hebben gemaakt.
    Lotte, geniet er met volle teugen van en ik kan niet wachten op je nieuwe verhaal.

    Jan

  • 26 Januari 2014 - 01:54

    Lotte Dijkema:

    Hoi Jan,

    Ik heb eindelijk een plek gevonden om wat foto's te uploaden, dus nu staan bij al mijn voorgaande verslagen ook wat foto's! Veel kijkplezier :-D

    Ik ben nog niet in Gold Coast geweest omdat daar te weinig tijd voor was. Wellicht doen we dat op de terugreis, als het is in te passen in de planning.

    En de Great Barrier was geweldig, maar dat komt in het volgende verhaaltje. Op de Witesundays hebben we al gesnorkeld op het inner barrier reef, en in cairns gedoken op het outer barrier reef.

    Honderd foto's is een beetje onderschat ;-)
    Ikzelf zit al op een paar duizend, en mir ook. Lang leve de digitale camera.
    Om ze uit te zoeken mag ik wel een dag gaan uittrekken geloof ik, haha.

    Groetjes!

  • 01 Februari 2014 - 15:48

    Loek En Maaike:

    Hoi Lotte (en Daan),
    Kunnen we zomaar ineens al je verslagen weer lezen. Het lukte een tijdje niet. En nu ook nog met foto's.
    Jaloersmakend mooi.
    Wat genieten jullie.
    Heerlijk om mee te mogen kijken en lezen.
    Blijf genieten!

    Groet
    Loek en Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6604

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 28 Maart 2014

Mijn reis down under

Landen bezocht: