Werken, werken en nog eens werken. - Reisverslag uit Mildura, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu Werken, werken en nog eens werken. - Reisverslag uit Mildura, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu

Werken, werken en nog eens werken.

Door: Lotte Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Oktober 2013 | Australië, Mildura

Ondertussen in Mildura zijn we tweeënhalve week en aardig wat werkdagen verder.

Het bedrijf waarop wij gewerkt hebben heeft 1200 hectare aan land. Hier verbouwen ze verschillende soorten druiven, watermeloenen, paprika's, mandarijnen, sinaasappels, avocado's en citroenen. Echt een groot bedrijf waarop een boel werk te verrichten is. Afgelopen weken hebben wij wijnstammen gesnoeid, onkruid gewied tussen de paprika's en watermeloenen en plastic kassen verwijderd. Vooral dit laatste was wel zwaar werk om te doen. We hebben lange dagen gemaakt: elke dag van 7 tot half 5, maar dat was mooi geld verdienen :-D. En bijkomend voordeel is dat we ook al aardig zijn verkleurd ondanks dat we erg veel factor 30 smeren.

Naast werken was er in de weekenden natuurlijk ook tijd voor ontspanning. We zijn een paar keer wezen wandelen door de omgeving, en hebben natuurlijk de Red Cliffs bekeken waar het plaatsje naar vernoemd is. Het hoogtepunt voor mij was toch wel de rodeo in Merbein. Dit was zo gaaf om een keer life te zien!Stoere cowboys op wilde stieren, een super gemoedelijke sfeer, we hebben onze ogen uitgekeken :-)

Qua klimaat kun je hier wel merken dat je richting de woestijn gaat. Soms was het 's nachts zo koud dat we de verwarming hoog aan moesten zetten en andere nachten sliepen we zonder dekens. Voor overdag geldt precies hetzelfde we hebben dagen gehad dat we wegsmolten en 4 liter water dronken tijdens het werk, maar ook dagen dat ik de hele dag met mijn jas aan heb gewerkt. Wat ik zeker niet ga missen aan het werk is de vieze fijne rode aarde die overal in gaat zitten en de vliegen die hier nog vervelender zijn dan thuis(deze laten zich niet wegjagen en kruipen letterlijk in je ogen, neus, oren en mond. Bah!)

We hebben onze centjes geïnd, nieuwe vrienden gemaakt, afscheidsfeestje gehouden en morgen gaan we weer verder trekken richting de Barossa Valley.

The journey continues.

• 25 Oktober 2013 - 11:15

Stieneke:

Ha lieve meid, ik lees dat je het super naar je zin hebt daar. Geweldig, werken en met allerlei mensen kennis maken. Blijf lekker genieten met z'n tweetjes. We zien al uit naar je volgende verslag!

PS: Wat fijn dat je "even" belde, gewoon even live contact.

dikke deens knuffel van je mam.

• 25 Oktober 2013 - 11:37

Niels (Loef):

Super leuk! Klink allemaal goed tot nu toe! Ik ben benieuwd wat jullie allemaal te wachten staat!

Oh enneh, succes met het rode zand kwijt raken, dat gaat nog wel even duren (lees: dat ga je dus echt niet kwijt raken :p).

Hakuna Matata

• 31 Oktober 2013 - 19:17

Jan:

Hoi Lotte,
    Leuk om het vervolg van je reis te lezen. En dan krijg je naast al het werk dat je gedaan hebt, ook nog een gratis souvenir mee van Australië: rode aarde. Wat ben je toch een "geluksvogel". Ik begrijp na het lezen van het reisverslag van Miriam waarom de trip nu naar Barossa Valley gaat. Super belangrijk voor jou natuurlijk!
    Lotte, blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Jan

• 02 November 2013 - 22:16

Oma En Opa Koning:

Wat fijn om met jullie mee te kunnen reisen, we vinden het erg fijn om jullie reisverslagen telezen.Zo als wij jullie reiverslagen lezen dan genieten jullie wel.Nou dames geniet verder veel van jullie reis,wij kijken uit naar een nieuwe reisverslag.
    Groetjes van ons en een dikke knufel Oma en Opa