Barossa Valley en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu Barossa Valley en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu

Barossa Valley en Adelaide

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 November 2013 | Australië, Adelaide

De Barossa valley was echt prachtig om een paar dagen te zijn. Een gebied met gigantisch veel wijngaarden en wijnboerderijen, wat natuurlijk logisch is omdat het gebied bekend staat om zijn wijnen.Maar ook een gebied met weilanden, heuvels en spectaculaire uitzichten. We hebben hier een paar goede wandelingen gemaakt, en zelfs nog even een dagje gefietst naar het landgoed waar de tv-serie Mcleods Daughters is opgenomen. 43 kilometer heuvel op een af mountainbiken was niet niks, maar wel tof! Na 5 dagen in Tanunda hebben we onze spullen opgepakt en zijn we naar Adelaide vertrokken, voor onze voorlopig laatste week samen. Adelaide is echt een hele gave stad! Het centrum is niet zo groot, heel overzichtelijk en er staan nog heel veel goed onderhouden authentieke gebouwen, heel mooi om te zien! En ook prettig is dat er heel veel parkjes te vinden zijn, waar we ook een paar keer hebben gelopen. Nog een groot voordeel aan adelaide is de markt, waar we een paar keer super goedkoop groeten hebben kunnen kopen. Ja vers wint het toch van blik, maar als je 6 dollar voor een kilo verse tomaten moet betalen in de winkel.... We hebben natuurlijk ook nog andere dingen gedaan dan de stad bekijken:De eerste volle dag zijn we lekker naar het strand geweest. Het was 30+ graden, lekker zonnetje en de zee was warm genoeg om te zwemmen. Heerlijk dagje dus.We zijn ook nog een dagje wezen fietsen naar de blackhills. Hier hebben we nog 2 uur gewandeld en weer koalas gespot! Het blijft toch bijzonder om deze beestjes in het wild tegen te komen :-).Een andere dag hebben we mount lofty nog beklommen. de temperatuur was niet al te best, 35 graden op het heetst van de dag maar gelukkig hadden we genoeg schaduw en water. We hebben een lift naar boven gekregen van een oude dame, dus hoefden we alleen nog maar terug te hiken dat was wel tof! Maar het uitzicht van de top was echt geweldig. Heel adelaide en suburbs waren te zien, het centrum, het vliegveld, glenelg beach en soms bij heel helder weer kangaroe-eiland maar zover konden we net niet zien. Echt een mooi punt, ben blij dat we dit hebben gezien :-). Tijdens onze wandeling naar beneden hebben we nog kangaroes van heel dichterbij gespot, dat was ook wel gaaf! Wat hebben we verder eigenlijk nog gedaan? Even kijken: dagje proeven op de markt, we hebben de chocoladefabriek bekeken (heel veel chocolade geproefd), de melbourne cup bekeken op tv en in de stad luxe geklede mensen gezien, we zijn naar het multicultural festival in de stad geweest en we zijn nog naar het South Australian museum geweest waar ze een super gave aboriginal verzameling hebben. Ja adelaide was tof! Er was alleen één minpuntje, maar dat komt in mijn volgende verhaal!

• 12 November 2013 - 12:36

Jan Koning:

Hoi Lotte,
    Leuk om weer het vervolg van je reis te lezen. En je maakt het nu ook nog spannend voor ons door te eindigen met een open einde. Is het echt zo dat dagen voor de Melbourne Cup iedereen er over praat en dat op de dag zelf heel Australië stil staat? Ik wens je nog een hele mooie tijd toe nu ja alleen (!) in dat grote land op pad gaat en wacht je volgende verslag in spanning af.
    Jan

• 14 November 2013 - 00:19

Lotte:

Hoi Jan!

Leuk dat je een berichtje achterlaat :-)

Je ziet wel mensen die zich echt optutten om ergens n een cafe te gaan kijken, en mooi te zitten wezen . Dat heel australie stil staat zou ik niet willen zeggen. Ik weet wel dat ze in bepaalde plaatsen iedereen vrij geven, maar dat was in adelaide niet het geval.

Het volgende verhaaltje komt eraan, maar ik heb niet altijd en overal internet.

• 14 November 2013 - 00:19

Lotte:

Hoi Jan!

Leuk dat je een berichtje achterlaat :-)

Het volgende verhaaltje komt eraan, maar ik heb niet altijd en overal internet.