Dat is pech, kleren weg! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu Dat is pech, kleren weg! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lotte Dijkema - WaarBenJij.nu

Dat is pech, kleren weg!

Door: Lotte Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 November 2013 | Australië, Adelaide

Twee dagen voor ik zou vertrekken uit Adelaide hebben Miriam en ik de hike bij mount Lofty gemaakt. Toen we terug kwamen in onze kamer was het idee om even snel kleren te wassen, want het was super warm en dan misschien nog even naar het strand. Ik had s ochtends al mijn kleren al klaargezet in plastic tasjes, maar..... mijn tasjes waren verdwenen! Ik heb natuurlijk direct navraag gedaan bij de receptie, maar de manager wist nergens van. Na navraag bij de schoonmaakploeg kwam het antwoord: een overenthousiaste schoonmaker had alles in de kledingdump voor de charity gegooid en het was mijn "geluk" dat deze natuurlijk net dezelfde middag was opgehaald. Ik was er al bang voor...
De manager is direct gaan bellen, maar er was veel overtuigingskracht voor nodig om de charity zover te krijgen dat we mochten zoeken. Maar we mochten de volgende dag langskomen om te zoeken.

Omdat ik echt alles kwijt was behalve een jurk en het stinkspul dat ik aanhad kreeg ik vast shopgeld voor schone kleren. Dus in plaats van het strand, werd het shoppen.

De volgende morgen ben ik met de manager naar een van de suburbs gereden. Ik had eigenlijk niet zoveel hoop om nog kleren terug te vinden.
Bij de charity aangekomen kregen we eerst een korte rondleiding, onder het mom van: nu jullie er toch zijn. Ze hadden drie containers buiten het verwerkingsproces gehouden omdat de kleren daar mogelijk in zou kunnen zitten. Bij de eerste was het al direct raak, en had ik gelukkig mijn dure broeken weer terug. Dat had ik echt niet verwacht! Verder nog wat shirtjes enzo terug gevonden, maar niet alles. Wat ik niet terug had mocht ik nieuw gaan shoppen op kosten van het hostel :-D. Dat heb ik dus die middag gedaan: shoppen! Wat ik kwijt ben was wel aan vervanging toe, dus dat was een geluk bij een ongeluk.

Met een half nieuwe gardarobe ben ik vertrokken uit Adelaide. Op naar de australische outback!

  • 15 November 2013 - 13:41

    Jan Ronald:

    Tsja, sommige mensen hebben ook altijd mazzel. Een nieuwe wardrobe, made in Aussie, ik ben benieuwd wat ze daar te koop hebben. Foto's??

  • 15 November 2013 - 16:40

    Jan :

    Hoi Lotte,
    Wat een verhaal, maar je hebt echt weer geluk. Een nieuwe garderobe op andermans kosten. Het hotel heeft het netjes geregeld. Weer een bijzonder avontuur wat je meemaakt "Down Under". Ben benieuwd naar je verhalen over de beroemde/beruchte outback. Bedankt voor je reactie op je vorige reisverhaal.
    Groeten, Jan

  • 15 November 2013 - 18:55

    Loek En Maaike:

    Hoi Lotte,
    We hoorden verleden week het kleding verhaal van Jan Ronald en Stieneke en kunnen het nu ook lezen, inclusief je vorige verslagen. Wat leuk om zo over je belevenissen te lezen.We blijven je lekker volgen en zijn maar een heel klein beetje jaloers :-). Geniet ervan. Groet, Loek en Maaike

  • 16 November 2013 - 12:31

    Dimara:

    Hej Lotte!

    Wat een dag..je zult het maar meemaken :P En lucky you! Erg netjes van het hostel zeg, sjongejonge. Verder goed naar je zin daar? Volgens mij wel he?! Heel veel plezier weer de komende tijd!

    xx Dimara

  • 19 December 2013 - 06:44

    Lotte:

    Hoi allemaal,

    Leuk dat jullie een berichtje achterlaten en meelezen.

    Haha, ja ik heb het nog super naar mijn zin. De tijd gaat snel aan deze kant van de wereld :-)
    Het lukt dan ook erg goed om te genieten van mijn reis. Heb er al zon tijd voor gespaard en om het dan ook daadwerkelijk te beleven is fantastisch!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 6628

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 28 Maart 2014

Mijn reis down under

Landen bezocht: